Automobilist met coke aangehouden na wilde achtervolging

Zaterdagmorgen 16 januari werd na een wilde achtervolging op Zuid een 34-jarige automobilist aangehouden op de kruising Slinge/Zuiderparkweg.

Twee agenten zagen op de Beijerlandselaan een automobilist opvallend langzaam rijden. Na een stopteken ging hij er echter als een speer vandoor. Andere eenheden van de politie sloten aan bij de achtervolging. Op de Groene Hilledijk gooide de bestuurder een aantal verpakkingen met een witte stof uit zijn auto. Op de Slinge wist een politiebusje ondanks het geslinger van de betreffende auto deze in te halen en werd deze met behulp van een andere eenheid tot afremmen gedwongen. Op het gezicht van de man en op de bijrijdersstoel werd wit poeder aangetroffen.

De man is aangehouden, in ieder geval voor verkeersovertredingen. De witte substantie moet nog worden onderzocht maar gezien zijn rijgedrag en wijd openstaande pupillen leek hij onder invloed van verdovende middelen te zijn. Van teveel drinken was geen sprake.

Bron foto’s: Politie Charlois