Bedankt namens de eenden van Pendrecht

Namens alle eenden van Pendrecht willen wij u van harte bedanken.

Er wordt heel veel brood verzameld in de bruine broodbakken bij de vijver op Plein 1953. Van dit brood wordt biogas gemaakt. Op deze manier kan iedereen die brood over heeft dit op een verantwoorde manier recyclen.

Brood is veel te kostbaar om zomaar weg te gooien. Het hoort niet in de prullenbak, maar ook niet op straat. Wist u bijvoorbeeld dat een eend gemiddeld 5 jaar korter leeft als hij brood eet? En wist u ook dat ratten zich sneller voortplanten als er veel voedsel voorradig is? En dat ditzelfde geldt voor alle duiven? Dus als ook u van eenden houdt, gooi dan uw overgebleven brood in de broodbakken.

Medewerkers van Kinder Service Hotels en Vitaal Pendrecht hebben samen één van deze broodbakken geadopteerd en halen op gezette tijden het plastic en ander afval uit de bakken. Uiteraard blijven we dit doen, maar u zou ons enorm helpen als u uw plastic zakje gewoon even in één van de vele vuilnisbakken op het Plein wilt gooien.

Dus heeft u oud brood dat nier meer eetbaar is? Gooi het brood dan voortaan in de hiervoor bestemde broodbakken. Al het brood uit deze bakken wordt gerecycled. Elke week wordt de bak leeggehaald door Groen Collect. Zij maken vervolgens van het oude brood biogas. Om biogas te maken is het belangrijk dat brood apart wordt ingezameld en het apart ophalen betekent dus dat het brood niet bij het gewone restafval belandt.

Wilt u meer informatie over de broodbakken? Neemt u dan eens een kijkje op http://broodnodig.co/.