Çocuk Bayram in de Oosterlandstraat

Op woensdag 23 april was er een groep kinderen uit Pendrecht afgereisd naar de Boerhaavestraat 11 om daar een uur lang het bestuur van de deelgemeente over te nemen. Zij
vonden het stuk voor stuk een hele ervaring en deden allemaal vreselijk hun best om iets in te brengen. Na afloop reageerden ze van klein tot groot positief op wat er gebeurd was. Leuk was natuurlijk de tas van de deelgemeente met inhoud, maar dat er naar hen geluisterd werd, deed het helemaal bij de kinderen. Pendrechts deelraadslid en medeoprichter van het Turks Huis Zeki Baran kan terugkijken op een geslaagd initiatief.
’s Middags in de Oosterlandstraat, waar het Turks Huis Pendrecht sinds kort zit, werd het feest voortgezet voor de kinderen. Zij konden hun kunsten vertonen op het podium en hadden veel plezier met de TOS-sers en buurthuiswerkers op de spelenkermis. Een grote groep Turkse moeders had zich verzameld en keek geamuseerd toe.
’s Avonds na het opruimen ging de televisie aan in het Turks Huis en werden er beelden bekeken over het Internationale Kinderfeest in Turkije. De TRT schonk er ruim aandacht aan het feest. Kinderen kregen in de studio en in de kamer van de premier echt de leiding. Emre Kumaº, verzuchtte: “zo zouden we het hier ook moeten doen”. Het Turks Huis zegt volgend jaar een eigen folkor-dansgroep van kinderen te hebben.
Samen met de enthousiaste reactie van de deelgemeenteraadsvoorzitter moet het volgend jaar iets zijn om deelgemeente breed en vanuit de verschillende zelforganisaties, TOS en de basisscholen 23 april een groots çocuk bayram kunnen worden.

Op de foto: de raad van elf Pendrechtse kinderen: Rumeysa, Serkan, Fehad, Emre, Yaren, , Lushetika, Nasser, , Patrick, Farzaana samen met Sedat Atacan, Dick Lockhorst, initiatiefnemer Zeki Baran en een aantal moeders.