Directeur meester Hans neemt afscheid van SBO de Koppeling

Na ongeveer 20 jaar is het tijd voor meester Hans van Wenum om de Koppeling te verlaten. Een SBO school die hij met hart en ziel geleid en gevormd heeft. Op 27 juni j.l. nam hij afscheid van zijn team waarmee hij zich zo verbonden voelt. Ze hadden voor de gelegenheid een etentje voor hem georganiseerd. Ze zullen nu zonder hem verder moeten.

Meester Hans was een directeur zoals je die maar zelden tegenkomt. Niet alleen was hij enorm creatief met regeltjes en geldpotjes, hij deed ook alles met een eigen visie. Want hij werkte maar voor één ding; het welzijn van de kinderen. De kinderen die zich op zijn school veilig en gesteund moesten kunnen voelen. Dat gold ook voor zijn personeel; hij stond altijd op voor ‘zijn mensen’. En als dat toevallig niet in het straatje van de inspectie, of zijn eigen bestuur paste, dan zorgde hij er wel voor dat het passend werd. Hij kende de regelgeving op zijn duimpje en wist de juiste personen voor de taken te vinden die gedaan moesten worden.

Zijn gedrevenheid bracht hem bij de vele families in de wijk Charlois waar hij als een koning doorheen kan fietsen; er is altijd wel iemand die meester Hans groet. Hij was één van de drijvende krachten achter de Kinderfaculteit Pendrecht, het directeuren-overleg en de stichting PPO Rotterdam. Kortom, een veelzijdig en geliefd man op SBO de Koppeling.

Dag meester Hans, het is MOOI geweest.