Expositie over boerderijwoningen

Er is een expositie te zien over boerderijwoningen in Charlois.

In Charlois zijn nog enkele boerderijwoningen te vinden, waaronder in Pendrecht. De woninkjes staan sinds 1955 op de hoek Kerkwervesingel/Bruinissestraat. Het blok huisvestte destijds zes woningen voor ouderen. Na een opknapbeurt in 1995 nam deels Stichting Ons Rotterdam er zijn intrek, en het andere deel had door de jaren heen diverse gebruiksfuncties.

‘Charloisse boerderijen’
Bij Stichting Historisch Charlois is nu de expositie ‘Charloisse boerderijen’ te bekijken. Charlois telt nog een aantal boerderijwoningen en in deze expositie is aandacht voor de boerderijen van toen en nu. De expositie is deze zomer te bezoeken. Toegang gratis.

Officiële opening
Let op: Stichting Historisch Charlois is verhuisd naar de Kaatsbaan 6. De officiële opening is op vrijdag 30 juni om 14.00 uur. Iedereen is van harte welkom op deze nieuwe locatie.

De openingstijden zijn zaterdag en zondag 13.00-17.00 uur (behalve feestdagen).