Halloween in speeltuin Neeltje Jans

Op zaterdag 2 november is het weer zover; dan wordt er Halloween gevierd in speeltuin Neeltje Jans. Het motto voor dit jaar is: ‘Weer even kind zijn, is toch wel erg leuk!”. Trek dus je meest creatieve, enge of gekke outfit aan, want alles kan. Niet alleen de kinderen verkleden zich voor dit feest, maar ook de ouders komen in leuke kostuums.

Met de groep wordt er een lichtjesoptocht door de wijk gehouden. De groep gaat lopen onder begeleiding van blaaskapel De Dwarsliggers, wijkagent Theo, het preventieteam Noord en 15 jongeren van JOZ. De aller belangrijkste begeleiders zijn natuurlijk alle ouders.

Veiligheid staat voorop

Er wordt gelopen met lampionnen met letlichtjes en niet met kaarsjes, zodat ook de oudere kinderen het leuk blijven vinden. En… veiligheid staat natuurlijk hoog in het vaandel.

Aangaande veiligheid is het ook de regel dat iedereen op de stoep blijft lopen en niet op de rijbaan. Alle begeleiders die vanuit de speeltuin geregeld zijn, dragen een herkenbaar vestje. Je moeder of vader en de wijkagent herken je natuurlijk direct. Uiteraard is er snoep, maar ook fruit en iets te drinken.

Meedoen?

Het is belangrijk om je op tijd in te schrijven. Zo weet de speeltuin zeker dat ze genoeg lichtjes en eten hebben voor iedereen. De eigen bijdrage is 1 euro (de lampion en snoepjes zijn bij de prijs inbegrepen). Na afloop is er voor alle kinderen een leuke verrassing!

Om 18.30 uur gaan we verzamelen en om 19.00 uur starten we met de lampion optocht.

Opgeven kan op twee manieren:

• Dagelijks bij Senka in het clubhuis van de speeltuin tussen 10.30 uur en 16.30 uur. Tussen 21 en 28 oktober is Senka op vakantie en moet je je opgeven via Vitaal Pendrecht.
  • Dagelijks bij Vitaal Pendrecht bij de gastvrouwen tussen 10.00 en 15.00 uur.

Bij slecht weer is de speeltuin gesloten en kan je je opgeven bij Vitaal Pendrecht.