Inbraakpreventie buurttent vanavond in Pendrecht

De Inbraakpreventie buurttent is vanavond 1 februari in Pendrecht: op de kruising Sliedrechtstraat / Stavenissestraat.

De afgelopen tijd vonden er meerdere inbraken plaats in de wijk. Wij zetten vanavond de Inbraakpreventie Buurttent op om de bewoners tussen 18.00 – 20.00 uur te voorzien van praktische inbraakpreventietips en een gratis tijdschakelaar.

Net als in voorgaande campagnes helpt de gemeente Rotterdammers met vijf praktische tips om zelf de kans op een inbraak te verkleinen. Dit doen we niet alleen; politie, Stadsbeheer, ministerie én bewoners zetten zich allemaal in om het aantal inbraken te verminderen. Geen van deze partijen kan het probleem alleen oplossen, maar samen komen we heel ver. De centrale boodschap is daarom: Samen maken wij, Rotterdam #inbraakvrij!

Wat doe jij?
Tijdens het Zomeroffensief is de centrale boodschap al stevig verspreid. Voor het Donkere Dagen Offensief wordt er nog iets extra’s toegevoegd. Er wordt Rotterdammers op de man af gevraagd: wat doe jij? Er kan namelijk alleen sprake van ‘samen’ zijn als je zelf ook iets doet. Veel bewoners kennen de tips bovendien al. Maar doen zij er ook hun voordeel mee? Doe je bijvoorbeeld echt altijd de deur op slot? Of trek je hem gewoon dicht als je de kinderen even naar school brengt? We houden mensen daarom een spiegel voor met de aangepaste boodschap: Hoe maak jij, Rotterdam #Inbraakvrij?

Film
Speciaal voor deze campagne is een korte film van ruim een minuut gemaakt die bewoners laat zien wat ze niet en vooral ook wat ze wel moeten doen om inbraak te voorkomen.

5 tips op een rijtje

Tip 1 – Niet thuis? Laat binnen en buiten een lichtje branden.

Tip 2 – Draai deuren en ramen altijd op slot.

Tip 3 – Leg waardevolle spullen uit het zicht.

Tip 4 – Vraag je buren op te letten als je weg bent.

Tip 5 – Verdachte situatie? Bel direct 112!

Inbraakpreventie-bakfiets

Net als bij het zomeroffensief, trekt er ook tijdens de herfst en winter weer een voorlichter op een elektrische bakfiets door Pendrecht en andere wijken. Zij deelt daarbij gratis tijdschakelaars uit en gaat met bewoners in gesprek over wat zij kunnen doen om inbraak te voorkomen. De bakfiets wordt zowel preventief ingezet op evenementen en drukke plekken in de wijken, als reactief kort na incidenten. Zodra bekend is wanneer de bakfiets in Pendrecht komt, houden wij u daarover uiteraard op de hoogte.