Openingstijden speeltuin verruimd

De afgelopen twee weken is het erg goed gegaan met de regels binnen de speeltuin. In overleg met de gemeente worden de openingstijden vanaf maandag dan ook verruimd.

Als bestuur zijn we erg blij met de toezegging van twee wijkbewoners dat ze ook lid willen zijn van het bestuur. Het huidige bestuur bestaat uit drie leden die geen (klein)kinderen hebben die gebruik maken van de speeltuin. Toch is het nodig dat er jonge mensen komen die zich in willen zetten om de speeltuin nog lange tijd open te houden. Hoe groter een bestuur, hoe beter de taken die er zijn verdeeld kunnen worden en des te meer rekening kan er met elkaar worden gehouden. Dit wil niet zeggen dat je in de speeltuin moet komen “wonen”. We hebben er liever mensen bij die het niet als een “nou ja, dan moet het maar” zien, maar jonge enthousiaste mensen met nieuwe eigentijdse ideeën.

• Maandag en vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur.
  • Dinsdag, woensdag en donderdag van 11.00 tot 18.00 uur (met Amin en Chakip vanaf 15.00 uur, met dank aan TOS).

Bij binnenkomst wordt gevraagd aan de begeleider van de kinderen om een formulier in te vullen voor de GGD (we hopen deze niet nodig te hebben.) Na drie weken worden deze formulieren vernietigd.

Regels

• Het maximale aantal kinderen blijft 50 kinderen tegelijk in de speeltuin.
  • Het clubhuis blijft nog wel gesloten, maar er kan wel een drankje, ijsje of snoepje gekocht worden.
  • Het toilet blijft open.
  • Het is heet en dat blijft voorlopig zo. Er worden emmers met water gevuld, zodat de kinderen lekkere “zandtaartjes” kunnen maken in de zandbak.
  • Ook zullen er badjes gevuld worden om even af te koelen, dus moeders smeer je kinderen goed in.

Activiteit

De eerste activiteit is op zondag 30 augustus van 13.30 tot 16.00 uur. Cokkie komt dan bloemschikken met de kinderen. We gaan uit van mooi weer en zorgen ervoor dat het weer een leuke middag wordt met de gezellige muziek van Peet.

De kosten zijn 1,50 per kind. Je krijgt dan ook iets te eten, snoepen en drinken.

Aanmelden kan uiterlijk tot dinsdag 25 augustus tot 16.00 uur op bovenstaande dagen en tijden bij Senka.

We maken het gezellig en gaan plannen maken hoe we het de komende herfst en winter (kunnen) gaan doen met Halloween en de feestdagen.

Heb je suggesties? Dan horen of lezen we ze graag. Denk met ons mee. Het speeltuinwerk is vrijwilligerswerk. Het bestuur doet er alles aan om het voor onze kinderen van Pendrecht zo fijn mogelijk te maken.