Ouders willen een veiliger Krabbendijkestraat

Waar de ouders van de scholen Over de Slinge en de Beatrixschool bang voor waren, is op dinsdag 21 januari 2003 gebeurd. Een jongentje stak de Krabbendijkestraat over en werd aangereden door een auto. Hij vloog door de lucht en kwam op de straat terecht. Gelukkig reed deze bestuurder niet hard en is het jongentje veel leed bespaard gebleven. De ouders van Over de Slinge, die bij de school op hun kinderen stonden te wachten, wilden het jongentje helpen, maar hij raakte helemaal in paniek en rende er met zijn bebloede gezichtje vandoor. Gelukkig kon een meneer het jongentje opvangen, zodat de ouders hem naar de inmiddels gearriveerde Politie en Ambulance konden brengen. Bij nader onderzoek, bleek hij gelukkig niet ernstig gewond te zijn. Maar had de bestuurder harder gereden, dan was dit ongeluk niet zo goed afgelopen.
De ouders van de beide scholen zijn al geruime tijd bezig om de Krabbendijkestraat veilig voor hun kinderen te maken. Hun droom is dat de straat zo veilig wordt dat er op gespeeld kan worden, zoals op de foto te zien is, tijdens de straatspeeldag van juni 2002. De deelgemeente heeft al twee hekken bij de scholen geplaatst en zal binnenkort één verkeersdrempel laten aanleggen. Omdat de ouders dit te weinig vinden, gaan zij door met hun acties en eisen een zebrapad en een extra verkeersdrempel, zodat het verkeer gedwongen wordt langzamer te rijden.