Pendrecht op zijn Frans!

Het weer was wat minder dan de weken ervoor, maar alleszins acceptabel. Er werd naar hartelust pétanque gespeeld. Julien Clerq en Charles Aznavour en vele andere Franse artiesten waren via de geluidsinstallatie te horen. De Jeu de Boulesclub heeft een aantal nieuwe leden kunnen noteren. De uiensoep was al gauw op. En tot ver in de avond was er Franse kaas, stokbrood en natuurlijk Franse wijn.
Het zag er door de hitte van de voorgaande weken naar uit dat er weinig bloemen zouden zijn, maar kijk er waren toch verschillende mensen, die naar de pluktuin gingen en met een gratis veldboeket naar huis toegingen.
Sommigen van de bezoekers kwamen voor het eerst op de tuin aan de Middelharnisstraat 275. “Ik wist niet dat je dit ook in Pendrecht had”, zei één van hen. Het plukken van de bloemen kan nog steeds op dinsdagmiddag van 13:00 tot 15:45 uur en de Jeu de Boulesclub kan ook nog steeds nieuwe leden gebruiken. Ga eens langs op woensdagmiddag.
De organisatoren willen volgend jaar een herhaling met een ander land en een andere cultuur als uitgangspunt.