Sedat Atacan ontvangt zilveren Karel de Stoutespeld

Sedat Atacan, voormalig voorzitter van het Turks Huis Pendrecht, ontving zaterdag 16 januari een zilveren Karel de Stoutespeld. Dit gebeurde tijdens de nieuwjaarsreceptie van de gebiedscommissie Charlois.

Sedat is al sinds het begin in 1994 actief bij de vereniging Turks Huis in Pendrecht waarvan de laatste zeven jaar als voorzitter. In november gaf hij het voorzittersstokje door aan Ramazan Kelebek. Sedat is inmiddels 65 jaar en vond het tijd worden dat iemand anders het van hem overnam.

Het Turks Huis Pendrecht ging op Opzoomerdag 28 mei 1994 feestelijk van start. Sedat zorgde voor geroosterde sardientjes. De vereniging is er voor zowel Pendrecht als Zuidwijk en doelstelling is de Nederlandse en Turkse cultuur tot elkaar te brengen. De leden werken graag samen met andere buurtbewoners en nodigen bij feestelijke activiteiten altijd de buurt uit, zoals onder andere voor de iftarmaaltijd en het Internationaal Kinderfeest. Daarnaast kan men er iedere dinsdag- en woensdagmorgen terecht met papieren en andere zaken waar ze moeilijk mee uit de voeten kunnen.

De Karel de Stoutespeld is een onderscheiding van de gebiedscommissie en is bedoeld voor vrijwilligers die zich op een bijzondere manier langdurig hebben ingezet.