Uitnodiging bijeenkomst van het wijkcomite

7 september 2018

Het nieuwe wijkcomité staat klaar om al uw bewonersideeën te gaan beoordelen. Het bestuur van Vitaal Pendrecht nodigt u van harte uit om tijdens de maandelijkse bijeenkomst van het wijkcomité kennis te komen maken met de vijf nieuwe leden.

Op donderdag 20 september om 19.30 uur komt het complete wijkcomité op bezoek bij Vitaal Pendrecht. Het vijfde lid van het wijkcomité is nu ook bekend en wordt momenteel geïnstalleerd. U kunt erbij zijn en kennismaken met de nieuwe leden en tegelijkertijd ook uw vragen stellen.

Heeft u leuke bewonersideeën? Dan gaan deze vijf nieuwe leden, gewone wijkbewoners van Pendrecht, de komende vier jaar als groep deze ideeën voor u beoordelen.

Hoe gaat dat in zijn werk; bewonersideeën?

Rotterdammers hebben vaak goede ideeën voor hun buurt. Opknappen van binnenterreinen, taalprojecten voor nieuwkomers, festiviteiten om elkaar te leren kennen, activiteiten om ouderen uit hun isolement te halen, vakantieactiviteiten voor kinderen… noem maar op. Ideeën waarvoor men ook zelf de handen uit de mouwen wil steken. Maar hoe kom je aan het benodigde geld? Wie wil jouw idee steunen?

Rotterdam heeft gebiedscommissies, wijkraden en wijkcomités. Zij hebben elk een flink budget om Rotterdammers met goede ideeën voor hun straat, buurt of wijk te steunen met een financiële bijdrage. Deze ideeën van Rotterdammers worden ook wel bewonersinitiatieven genoemd. Opzoomer Mee ondersteunt de gebiedscommissies, wijkraden en wijkcomités bij de vriendelijke afhandeling van bewonersinitiatieven.

Heeft u een bewonersidee?

Bewonersideeën kunnen ingediend worden bij Bureau Opzoomer Mee. Voor hulp bij de aanvraag kunt u op afspraak terecht bij Vitaal Pendrecht. Pendrecht en de Tarwewijk zijn pilot wijken voor deze manier van beoordelen. Over vier jaar zal deze werkwijze geëvalueerd worden.

Vitaal Pendrecht wenst het nieuwe wijkcomité heel veel succes! Komt u ze ook een hart onder de riem steken?

Waar: Vitaal Pendecht
Tijd: 19.30 uur (inloop vanaf 19.15 uur)