Vernieuwd clubhuis Speeltuin Neeltje Jans

Het clubhuis van Speeltuin Neeltje Jans is de afgelopen tijd flink onder handen genomen. In verband met veiligheid was dit ook hoog nodig. Over een paar maanden zal het clubhuis officieel opnieuw geopend worden.

Het opknappen van het clubhuis is bijna voltooid. Het nieuwe energiezuinige en geluiddempende plafond ziet er mooi uit en de gang is ook meteen meegenomen.
De muren zijn geverfd en op de schoorsteen zit een modern kleurtje verf. Het geheel wordt in sfeer gebracht met discolampen en grote lijsten waar de foto’s van de activiteiten op kunnen worden bekeken.

Na jarenlang gebruik was het nodig eens kritisch te kijken naar de veiligheid van het gebouw en of het nog van deze tijd was. Dit heeft ertoe geleid dat de elektrische bedrading in zijn geheel vernieuwd is en ook de stoppenkast is aangepast. Dit laatste was hoog nodig om te voorkomen dat de stoppen letterlijk doorslaan.

De buitenkant van het gebouw gaat ook nog geverfd worden en in combinatie met de andere vernieuwingen, kan het clubhuis er de komende jaren weer tegenaan.

Circusdag
De speeltuin wil de opknapbeurt graag onder de aandacht brengen en gaat dit officieel doen middels een circusdag op zondag 9 juni. Circus Rotjeknor is uitgenodigd om workshops te komen geven en zal de dag afsluiten met een heuse voorstelling met acts die de kinderen die dag geleerd hebben.

Er is aan grote en kleine kinderen gedacht met o.a. springkussens, kinderrodeo, een ballenbak en het treintje rijdt natuurlijk ook weer door de wijk. De suikerspinnen en popcorn horen natuurlijk ook bij een circus en de catering wordt ook niet vergeten.

Naast de circusdag staan er nog veel meer activiteiten op de planning. Noteer de volgende data alvast in uw agenda, want er zit vast een leuke activiteit voor uw kind tussen!

Activiteitenoverzicht

• 7 april: speeltuin weer op zondag open van 13.30 tot 16.00 uur.
  • 17 april: Paasactiviteit met Paasstukjes maken.
  • 8 mei: Moederdag, bloemstukjes maken.
  • 12 juni: Vaderdag, iets moois maken voor de vaders.
  • 9 juni: Opening zomerseizoen met Circus Rotjeknor, attracties en een heuse voorstelling aan het eind van de dag.
  • Halloween: Datum is nog niet bekend.
  • 27 november: St. Nicolaas, knutselen.
  • 18 december: Kerststukjes maken voor kinderen en volwassenen.