Activiteiten Vitaal Pendrecht na de zomervakantie

Naar aanleiding van de persconferentie van woensdag 7 augustus updaten we u graag over de activiteiten van Vitaal Pendrecht.

Vitaal Pendrecht blijft gesloten voor het publiek tot maandag 31 augustus.

Opzoomeren

Er worden heel wat Opzoomerbonnen aangevraagd in de wijk. De bonnen kunnen doorgestuurd worden naar bienhofman@hotmail.com voor uitbetaling. Zet wel uw bankgegevens erbij, want dan staat het op de snelst mogelijke manier op uw rekening. Zonder de bon mag er niet worden uitbetaald.

Rollatorwerkplaats

Op 31 augustus begint de Rollatorwerkplaats weer. Dit zal op maandag en donderdag van 10.00 tot 13.00 uur zijn.
De ingang is via het hekje van de tuin. Door de tuindeur loopt u de werkplaats in. De voorgeschreven regels moeten worden gehandhaafd. Dit houdt in dat ook wij de 1,5 meter regel respecteren en de handen kunnen worden ontsmet.

Taalfaculteit

Op dinsdag 1 september is de introductieochtend voor de Taalfaculteit. Een groot aantal deelnemers is al gebeld en hebben aangegeven weer les te willen volgen. In de laatste week van augustus krijgen alle deelnemers een brief thuisgestuurd met alle informatie. Ook over deze belangrijke activiteit voor de wijkbewoners is goed nagedacht hoe we zo veilig mogelijk de lessen kunnen geven. Aanmelden kan nog steeds door een formulier in te vullen die in de zwarte folderkast in de gang van het gebouw staat. Vul het formulier zo duidelijk mogelijk in en gooi het in de brievenbus van Vitaal Pendrecht. Op woensdag 2 september beginnen de lessen weer.

Rechtswinkel Maasstad

Het is nu vakantie en het is nog niet bekend wanneer het team weer gaat beginnen. U kunt altijd via hun website contact opnemen: www.rechtswinkelmaasstad.nl. De rechtswinkel is een zelfstandige stichting met een spreekuur bij Vitaal Pendrecht op Plein 1953 nr. 192. Aan de hulp die zij verlenen zijn geen kosten verbonden.

Conversatieles

De conversatieles begint weer op maandag 31 augustus van 9.00 tot 11.00 uur.

Computerles

Ook de computerles begint weer op 31 augustus. Aanmelden kan door een formulier in te vullen die u vindt in de zwarte folderkast in de gang van het gebouw. Vul het formulier zo duidelijk mogelijk in en gooi het in de brievenbus van Vitaal Pendrecht.

Pleinactiviteiten

‘Pendrecht fietst zich fit’ en andere pleinactiviteiten zijn in overleg met de winkeliersvereniging afgelast. Hopelijk kan dit weer opgepakt worden in 2021. Zoals u vast wel gemerkt heeft, was er dit jaar ook geen Lentefeest en geen moeder- en vaderdag activiteit van de winkeliersvereniging.

Pendrecht Theater Ontmoetingen en de Miniconcerten

Op dit moment is er nog niets te melden.

In de Kijkerd

Voor het eerst in al die jaren was het niet mogelijk om het geplande nummer 2 te maken. We proberen er alles aan te doen om de resterende twee bij u op de mat te krijgen.

De afgelopen tijd is er zoveel mogelijk thuis gewerkt en dat zal de komende tijd nog doorgaan. In september is iedereen er weer aan toe de draad op te pakken en met elkaar en voor elkaar te zorgen.

Op dit moment worden alle lokalen nog als kantoor gebruikt. Op vrijdag 28 augustus worden de lokalen en de aula coronaproef ingericht, zo wordt zichtbaar wat wel en niet kan en met hoeveel mensen je veilig in een ruimte kan zijn.

Houd de website in de gaten, want ook het nieuws van de gemeente wordt hierop gezet.