Bericht van Opzoomer Mee

Beste medewerkers van de uitbetaaladressen & steunpunten van Opzoomer Mee,

Hopelijk zijn jullie allen in goede gezondheid.

Het is een vreemde, onzekere tijd en hierbij wil ik een aantal berichten namens Opzoomer Mee doorgeven.

• Zoals velen werk ook ik thuis. Op het kantoor van Opzoomer Mee is roulerend een minimale bezetting aanwezig.
  • De geplande groene en schone roadshows gaat niet door.
  • Aanvragen voor de eerste ronde liggen momenteel stil. Afhandeling van nieuwe aanvragen is opgeschort tot zeker 6 april. Er zijn mondjesmaat al aanvragen goedgekeurd en uitbetaald. Deze straten heb ik nagebeld met de vraag om ontmoetingsactiviteiten uit te stellen tot nader order. Het waren gelukkig maar enkele straten. Vanaf nu is de uitbetaling van Opzoomerstraatactiviteiten opgeschort. Uitzondering hierop zijn betalingen voor Lief & Leedpotjes.
  • Opzoomer Mee is een Lief en Leedoffensief gestart in de stad. De oproep is: ga aan de slag met Lief en Leed in je straat! Juist nu kunnen mensen extra aandacht gebruiken. We hebben al mooie voorbeelden gehoord. Veel mensen voelen zich onzeker, ouderen en zieken zijn kwetsbaar en het is heel belangrijk dat mensen weten dat er naar ze omgekeken wordt, dat ze hulp kunnen krijgen. Buren kunnen iets beteken voor andere buren. Ook gaan we nieuwe Lief en Leedstraten werven.
  • Ik ben benieuwd of jullie open blijven en doorgaan met werkzaamheden. Bijvoorbeeld met de betalingen voor (een beperkt aantal) Lief & Leedpotjes. Uiteraard proberen we mensen zover te krijgen dat ze de kennisgevingen per mail verzenden naar jullie. Het zullen niet veel straten zijn want er zijn al heel veel straten lid van de Lief & Leed Club in Charlois en Hillegersberg-Schiebroek. Willen jullie me laten weten of dit (vooralsnog) door kan gaan?

Net als anderen ben ik nog helemaal van slag. Het is alsof ik in een film beland ben.

Het belangrijkst is dat we goed voor ons zelf zorgen zodat we ook voor anderen kunnen zorgen. Dus wees voorzichtig!

Met vriendelijke groet,

Jurgen Groenenboom