Zeilschip Eendracht in Rotterdam

“Een foto van een mooi zeilschip dat aan de Wilhelminakade afgemeerd ligt. Uitvaren mag het voorlopig niet, maar het lag er mooi bij met de zon en de typisch Nederlandse wolkenlucht erboven. Het was stil op de Wilhelminapier, onwezenlijk. En toen bedacht ik dat de naam van het schip, de ‘Eendracht’ wel heel toepasselijk is in deze roerige tijden. De ‘Eendracht’ in Rotterdam, een mooi symbool.” – Agnes Morene

Het zeilschip Eendracht organiseert actieve zeilreizen, dagtochten, individueel, zakelijk of in samenwerking met goede doelen. Samen met ruim 300 vrijwilligers leveren zij een grote diversiteit aan arrangementen.

Kwetsbaren in de samenleving

Stichting Zeilschip Eendracht exploiteert als non-profitorganisatie de Eendracht. Iedereen kan mee, maar met name zet de stichting zich in om aan kwetsbare mensen in de samenleving letterlijk de wind in de zeilen te bieden. De commerciële inzet van de Eendracht is ter ondersteuning van de doelstelling, die breed door de samenleving en het bedrijfsleven wordt gesteund. Niet voor niets is de Eendracht gedoopt door koningin Beatrix en is prins Maurits de huidige beschermheer van Nederlands grootste driemastschoener. De gelijknamige vereniging draagt mede zorg voor het onderhoud van het schip.

De Eendracht maakt korte en lange zeilvakanties. Van een dagje uit tot een actieve zeilreis op zee. Voor jong tot oud, individueel, in groepsverband, zakelijk of in samenwerking met goede doelen. Aan boord van de Eendracht is zeilervaring niet nodig. De ruim 300 vrijwilligers zijn professioneel opgeleid en hebben de benodigde certificaten en nemen eenieder graag mee op (zeil)avontuur.

Meer informatie over het schip vindt u hier.

Foto: Agnes Morene