Opknapbeurt balkons Hontenissestraat | logboek deel 8

De balkons van de flats aan de Hontenissestraat 76 – 170 worden opgeknapt. Dit was ook hard nodig, gezien de weersinvloeden duidelijke sporen hebben achtergelaten. De komende weken zal wijkbewoner en bewoner van de Hontenissestraat Agnes Morene de ontwikkelingen voor ons gaan bijhouden in een logboek. In dit artikel vindt u de vorderingen van de afgelopen weken.

Deel 8 – 8 juli 2020

Het is al even geleden sinds mijn laatste stukje. Het werk gaat nog steeds door. Het boren en breken is gelukkig klaar, dus geen herrie meer. Nu wordt er opgebouwd: nieuwe vloeren leggen, schilderen en dekvloeren gieten. Alles gebeurt achter de netten, dus veel is er niet van te zien. Op de foto’s van de vloeren lijkt het net alsof ze nat zijn van de regen, maar dat is het gietsel van de dekvloeren. Dat is heel nat.

Gelukkig is het een tijdje heel warm en droog weer geweest, want dan drogen de vloeren snel, maar voor de bouwvakkers en schilders was het veel te warm. Zij hebben een week lang tropenroosters gedraaid. Ze begonnen soms al om half zes ’s morgens te werken. Ze komen uit Brabant, dus dat was wel heel vroeg opstaan! Maar ja, ook weer vroeg naar huis. Lang heeft het niet geduurd, want na zonneschijn komt regen in Nederland. De schilders en vloerenleggers konden werken, als ze maar onder de balkons bleven. Het duurt dan alleen wel langer voordat alles droog is. Het werk ligt nog op schema, dus hopelijk is het over ongeveer een maand klaar. Wordt vervolgd!