Pameijer in de wijk

De meeste mensen in de buurt weten wel dat we inmiddels 25 jaar in de Passage zitten in de Sliedrechtstraat 71. Het laatste jaar is er veel veranderd binnen de Passage en we gunnen u graag een klein ‘ Kijkerdje’ achter de schermen.
Voorheen hadden we 35 cliënten met een verstandelijke beperking. Velen zaten lang in de taxi ’s morgens en ‘s middags weer naar huis. Er is daarom een 2e locatie geopend vlakbij metrostation Rijnhaven. Op de Passage zijn 18 cliënten overgebleven in de leeftijd van 18 tot 65 jaar. Nu hoeft iedereen wat minder lang in de taxi of komt lopend.

Veel in beweging

Met onze cliënten doen we diverse activiteiten zoals boodschappen, koken, knutselen, sporten, verzorging, muziek maken en dansen. We zetten ons ook in voor de wijk; zo halen we al jaren oud papier op bij de flat aan de Burgsluissingel voor de bewoners van Aafje. Ook verzamelen we zwerfvuil bij een aantal woningen van Woonstad en de Vereniging van Eigenaren. Voor diverse mensen brengen we oud papier of lege flessen weg. Zo hebben we ook gelijk wat beweging.

Uitbreiding groepen

Voorheen hadden we de Pameijer Print shop, maar die is inmiddels al een poos geleden naar Hoogvliet verhuisd. In de ruimte van de printshop is een groep jongeren van 12 tot 18 jaar gekomen. Boven is nu ook een groep kinderen vanaf 6 jaar die komen voor Naschoolse Dagbehandeling. De groepen die erbij zijn gekomen, zorgen zo af en toe wel voor wat reuring; spelen op de binnenplaats gaat vaak met veel gejoel gepaard. Ons belang is dat iedereen het zoveel mogelijk naar zijn zin heeft.

We hopen dat u zo een beetje een beeld hebt gekregen van ons centrum.

Groet,
Marjan ten Napel,