Terugblik mini concerten 2019

In 2019 organiseerde Vitaal Pendrecht in totaal drie mini concerten. Zo tegen het einde van het jaar blikken we graag samen met u terug op deze gezellige muzikale avonden.

Het eerste concert werd gegeven door Mixxed Up op vrijdag 21 juni. Mixxed Up is een onderdeel van Drumfanfare Excelsior Rotterdam. Van meezingen tot rock en door naar ballad; dat is wat de naam van Mixxed Up eer aan doet en hoe de avond er in een notendop uit zag. Het was een succes en werd door de bezoekers als heel gezellig ervaren.

Het tweede mini concert was op 10 oktober. Armando Monsanto heeft ons meegenomen op ‘Een muzikale wereldreis’. Met het thema ‘Wereldmuziek’ is kennis gemaakt met wereldse muziek aan de hand van Armando’s privéverzameling hoofddeksels van over heel de wereld.

Het derde en laatste concert was op donderdagavond 28 november. Voor deze avond was het thema ‘Pendrecht, een wijk waar muziek in zit’. Allerlei muzikanten uit Pendrecht hebben aan deze avond meegedaan. Armando en Shay hebben laten horen wat het afgelopen jaar geleerd is tijdens de donderdagavond lessen. Shay zit inmiddels op het middelbaar onderwijs en is op de Kinderfaculteit begonnen. Voor Rita Niks- de Lima is het zingen van fado’s haar grote passie en uitlaatklep. Voor haar vriendin, van Spaanse afkomst, is dat Flamengo dansen. De Gitarist houdt van rustige luisterliedjes, die gaan over het Plein. De Hindigroep zag er prachtig uit met kleding afkomstig uit verschillende provincies in India. Zij brachten een Bollywooddans met het thema “werken op het land”. Een mooi thema met daarin de uitleg waar uiteindelijk ons voedsel vandaan komt. Zeer actueel op dit moment. Elvin Philipsen stal de avond met prachtige stukken van Domenico Scarlatti, Franz Liszt, Béla Bartók en Beethoven. Wat een talent! De dag ervoor was hij 12 jaar geworden. Hij is nog maar anderhalf jaar bezig en het beloofd heel veel voor de toekomst. Het publiek heeft hem uit volle borst toegezongen. Het was een gevarieerde, verrassende avond met Armando die het altijd voor elkaar krijgt om de bezoekers ook actief mee te krijgen.

“Er wordt volop gedanst, maar ik ben 90 jaar en dat kan ik niet meer. Maar kijken kan ik wel en ik heb genoten. Ik was blij dat ik erbij was. Zolang ik kan, kom ik hoor.”

Corrie Le Comte

In Pendrecht zit meer muziek dan u denkt!