Alstublieft! Dubbelspel, boek en domino

De foto’s zijn van Gerard Boom. Hij verbaasde zich over de drukte op de BOP. Er kwamen ook nog vertegenwoordigers van de winkeliersvereniging langs. Zij werden een gewillig slachtoffer van Renny Suarez. Hij is onverslaanbaar. Edwin weet alles van het spel en wil het graag aan iedereen uitleggen.
De Openbare Bibliotheek heeft het spel ontdekt en ook een andere ontdekking gedaan. In 1973 schreef Frank Martinus Arion het boek Dubbelspel. Het gaat over 4 Antillianen, die in een buitenwijk van Willemstad tussen het Joods kerkhof en een bloeiend hoerenkamp hun zondags spelletje domino spelen met als inzet hun eigen leven. De bibliotheek geeft het boek nu 33 jaar later cadeau ter gelegenheid van de actie Nederland Leest. Die actie loopt van 20 oktober tot 17 november. Zie www.nederlandleest.nl
Het boek werd in 1974 bekroond met de Van der Hoogtprijs. Het is een ongelofelijk spannend verhaal en erg goed geschreven. Spel en boek werken fantastisch samen.

Ze hebben ook een eigen site.

Stichting Dutch Caribbean Domino
Burgemeester Bosstraat 51a