Bij het begin van 2018

Het nieuwe jaar is begonnen en traditiegetrouw blikt dagburgemeester Mario Bosch terug op het jaar dat voorbij is. Nu een kort digitaal voorproefje, op 18 januari a.s. uitgebreid tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van Vitaal Pendrecht in de Kinderfaculteit op Plein 1953 (aanvang 19.30 uur).

JANUARI 2017
• Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van Vitaal Pendrecht ontvangt Maja den Hollander de Clasien Kramer prijs.
• Restaurant Zuiderkroon maakt een doorstart als ontmoetingscentrum waar ook gegeten kan worden.

FEBRUARI 2017
• In de Open Hofkerk wordt het fotoboek van Tinus en Bep de Does over Pendrecht officieel gepresenteerd, dagburgemeester Mario Bosch ontvangt het eerste exemplaar.
• De geheimzinnige pootafdrukken in de wijken blijken van Das te zijn.

MAART 2017
• Nadat eerder de flat zelf een opknapbeurt kreeg begint nu de herinrichting van de omgeving van de Sliedrechtflat.
• Onder grote belangstelling wordt het ontmoetingscentrum Zuiderkroon officieel geopend.

APRIL 2017
• Burgemeester Aboutaleb verricht de officiële opening van Seinpost Slinge.
• De renovatie van de flat Middelharnisstraat 22-50 is al enkele maanden bezig en vordert goed.

MEI 2017
• Een geslaagd evenement was het Lentefeest op Plein 1953 met volop zonneschijn en veel bezoekers.
• Feyenoord wordt landskampioen en dat was ook in Pendrecht te zien.

JUNI 2017
• De Opbouwwerkers, de twee witte beeldjes bij de Zijpe, staan tijdelijk op het dak van de Bijenkorf.
• My Thai Spa is een nieuwe zaak in de Krabbendijkestraat en biedt massage en wellness voor mannen en vrouwen.

JULI 2017
• Pastor Johan Bos viert in de Open Hofkerk zijn 12½-jarig jubileum.
• Het veld van korfbalvereniging RSV Unicum aan de Nieuw-Vossemeerweg wordt opnieuw ingezaaid.

AUGUSTUS 2017
• Kringloopwinkel De kleine Beurs op Plein 1953 sluit de deuren.
• Er rijdt een nieuwe buslijn door Pendrecht met het opvallende lijnnummer 668.

SEPTEMBER 2017
• Na 35 jaar neemt Jan van Dijk afscheid als organist van de Open Hofkerk.
• In de Middelharnisstraat wordt een deel van de riolering vervangen.

OKTOBER 2017
• In de Krabbendijkestraat is een nieuwe fietsenwinkel geopend, de zaak heet City Fietsen.
• De Kortgeneflat wordt aangesloten op het restwarmtenet.

NOVEMBER 2017
• De portiekflats in de Wagenbergstraat en de Geertruidenbergstraat worden toch gerenoveerd.
• Het filiaal van Blokker aan de Slinge wordt verbouwd en krijgt een nieuwe inrichting.

DECEMBER 2017
• In de Open Hofkerk is een concert van het Oeral Kozakkenkoor en muziekensemble Uzory.
• Terug van weggeweest: het kerstconcert in de Sint Bavokerk.