Buurman Gerard Boom

Hier laat Gerard zijn woning aan de Dreischorstraat zien. De delegatie en de jury kwamen eigenlijk voor het ontmoeten van een Opzoomerstraat en verwachtten een presentatie vanuit die straat, maar dat was door een foutje in de communicatie even anders uitgepakt.
Geen probleem, want de raadsleden vonden naast de Opzoomerstraten het heel aardig om van Gerard Boom en Bien Hofman iets te zien en te horen over de Dreischorstraat en de activiteiten in Pendrecht vanuit Vitaal Pendrecht en de Pendrecht Universiteit.

Alleen kon de jury natuurlijk geen punten geven en zorgen voor een premie voor de Dreischorstraat. Dat was de opdracht van jury. Zij waren langs divesre Opzoomerstraten gegaan en deelden punten uit aan die straten om vast te stellen welke straat een premie van 250 euro zou krijgen. Dat zou gaan gebeuren in Ahoy, waar alle raadsfracties en het dagelijks bestuur van de deelgemeente voorgesteld zouden worden aan de Goeie Buren in de deelgemeente Charlois, dus ook die van Pendrecht.