Die slechte pers kost ons handen vol geld, aldus Marja de Bruyn van Woonstad

Clasien Kramer, links op de foto, begrijpt de slechte pers niet en wijt de verslechterde situatie in Pendrecht onder andere aan het woningtoewijzingsysteem. Wie nummer één staat krijgt het huis waarvoor hij ingeschreven heeft en er wordt niet gekeken of het ook past met wie er in de directe omgeving woont. Dat zou wel moeten aldus de bewoonster van het eerste uur, die Pendrecht erg heeft zien veranderen. En die het absoluut niet eens is met de slechte pers over de wijk.

Marja de Bruyn komt vaak in contacten met de pers tegen dat ze goed nieuws niet willen plaatsen omdat hun lezers daar geen trek in hebben. Har collega Nico Ros zegt in het filmpje, dat ze bij Woonstad Rotterdam niet zo blij waren met de mediastop en er ook niet aan mee konden doen. Ze begreep echter precies wat er met de stop bedoeld werd en heeft waardering voor die stap.
Zij vertelde met een tv-ploeg van het journaal door de wijk te hebben gelopen om eens te laten zien wat er gebeurde, maar dat heeft het journaal niet gehaald. De afdeling communicatie van Woonstad heeft vastgesteld dat een zelfde woning in een andere wijk veel makkelijker verkoopt. Dat bracht de directeur tot de stelling de slechte naam van Pendrecht Woonstad Rotterdam handen met geld kost.