Dubbele brandstichting teistert Melissantstraat opnieuw

Afgelopen week is opnieuw tweemaal brand gesticht in een woonblok in de Melissantstraat. Sinds vorig jaar is hier al meermalen brand gesticht.

Deze week was het twee maal raak. Ook dit keer ontstonden de branden in de gang bij de kelderboxen van het wooncomplex. Bij de tweede brand werd een bewoner in het ziekenhuis opgenomen omdat hij teveel rook had ingeademd. Donderdagavond heeft de politie de keldertoegang direct vergrendeld en verzegeld en vrijdag vond sporenonderzoek plaats.

Reeks eerdere brandstichtingen
Vorig voorjaar werd meermalen brand gesticht in het complex, steeds bij de keldergang. Een dader is nooit gevonden. Bewoners zijn nu nog banger dan toen en vrezen dat het vuur een keer doorslaat naar de bovengelegen woningen. “We zijn nu weer heel waakzaam. En dat niet alleen, de kinderen zijn weer onwijs bang geworden. Nog banger dan vorig jaar”, vertelt een bewoonster aan RTV Rijnmond. Een buurvrouw: “Doodsangsten. Er moeten hier eerst doden vallen.” Een bewoner waarschuwt: “Als wij weten wie het is, dan hopen we dat we sneller zijn dan de politie. Dan loopt het slecht met hem af, dat is het enige wat zeker is.”

Woonstad Rotterdam
Woningcorporatie Woonstad Rotterdam plaatste vorig jaar veiligheidsdeuren in het wooncomplex. De buitendeur werd van nieuwe sloten voorzien en er werden rookmelders opgehangen. De bewoners willen dat Woonstad camera’s ophangt; ook bij de nieuwe branden zijn namelijk geen sporen van braak aangetroffen waardoor de bewoners vermoeden dat de dader zelf in het complex woont. De woningcorporatie laat weten dat er opnieuw extra veiligheidsmaatregelen rond het woonblok zijn genomen, maar noemt niet welke. Er is nog geen besluit genomen over cameraplaatsing.