Een aantal bewoners vrezen onheil van fietsbrug

Agnes Morene had Jos Kerpel van het Ingenieursbureau van de gemeentewerken Rotterdam uitgenodigd om haar bezwaren tegen de brug naar voren te brengen. Zij had ook dagburgemeester Mario Bosch en Rieks Westrik uitgenodigd om bij dit gesprek aanwezig te zijn.
Jos Kerpel van het Ingenieursbureau van gemeentewerken Rotterdam. Hij had tekeningen meegenomen om te laten zien hoe de brug er uit zou komen te zien.

Volgens Agnes wordt de helling van de brug zo steil dat er op de Charloisse Lagedijk ongelukken gaan gebeuren.

Jos Kerpel liet met de tekeningen zien dat de helling ongeveer 2% wordt en ziet geen probleem.

Tijden het egsprek kwam de familie Nijboer zich mengen in het gesprek. Zij wonen in het witte huis aan de zuidkant van de dijk en hebben naast hun woning een schuur. Ze wonen er 25 jaar en kennen de dijk heel goed.

Ook zij zijn erg tegen de fietsbrug.

Er is volgens hen veel sluipverkeer en ze zien de kruising van fietsen en automobilisten somber in.

In het gesprek kwamen allerlei zaken die zich op het rondom het bedrijventerrein achter de dijk spelen naar boven.

Jos Kerpel maakte duidelijk dat hij eigenlijk weinig met de opmerkingen kan. De beslissingen om de brug aan te leggen zijn al lang geleden genomen. De brug is bijna klaar en zal binnenkort over de A15 gelegd worden. De op en afritten worden nu aangelegd.

Bijkomende opmerkingen gingen over het land dat de brug gaat ontsluiten. Een eindje omfietsen en je bent er ook.

Een ander geluid was er ook. In het artikel wordt de fietsbrug een icoon genoemd. De Erasmusbrug gaf destijds ook allerlei bezwaren en toen ie eenmaal lag bleek hij gevoelig te zijn voor wind in combinatie met regen. Nu is de brug inderdaad het icoon van Rotterdam. Dat zou met die fietsbrug ook best wel eens het geval kunnen zijn.