Eerste Clasien Kramer-prijs voor Maja den Hollander

De eerste Clasien Kramer-prijs is uitgereikt aan Maja den Hollander.

20170125_203036_resizedTijdens de nieuwjaarsreceptie afgelopen woensdag reikte Clasien Kramer zelf de naar haar vernoemde prijs uit. De prijs bestaat uit een speciaal ontworpen penning, een oorkonde en een geldbedrag van 250 euro. De prijs werd in het leven geroepen bij haar afscheid van het bestuur van Stichting Vitaal Pendrecht in maart vorig jaar.

Maja den Hollander
Maja zet zich al vele jaren onbaatzuchtig en vol overgave in voor de wijk. Ze brengt In de Kijkerd in haar buurt rond, is elke vrijdagmorgen aanwezig in de Open Hofkerk om voedselpakketten uit te delen namens de Voedselbank en biedt er ook een luisterend oor voor wie dat nodig heeft, zat in de jury van de Olympische Spelen Pendrecht in 2008 (samen met Clasien), zit in het Opzoomerteam van de Zuiderkroon en organiseert hier tevens allerlei activiteiten zoals bingo, kaarten en buurtreisjes. Maja doet dit samen met haar man Frans.

Penning
De penning is ontworpen door Rien van Keulen. Onder andere Valckensteyn en de OWG (Onze Woongemeenschap) staan erop afgebeeld, net als een hand met daarin een baby, allen verwijzend naar Clasiens werk destijds als verloskundige en in de directie van Valckensteyn en OWG.

Jaarlijkse prijs
De Clasien Kramer-prijs wordt voortaan ieder jaar uitgereikt aan een bewoner of bewoonster die zich verdienstelijk heeft ingezet voor de wijk. Volgend jaar zal Maja de tweede prijs uitreiken. Iedereen kan iemand voordragen, dit kan via Stichting Vitaal Pendrecht.

20170125_203927_resized