Extra cameratoezicht Krabbendijkestraat

Er is een extra beveiligingscamera geplaatst in de Krabbendijkestraat.

Op de hoek Krabbendijkestraat/Sliedrechtstraat is een extra beveiligingscamera geplaatst. In totaal is in de gehele wijk op de volgende locaties cameratoezicht aanwezig: metrostation Slinge, Baarlandhof, Kerkwervesingel, Krabbendijkehof, Krabbendijkestraat, Melissantstraat, Middelharnisstraat, Ooltgensplaathof, Ooltgensplaatweg, Plein 1953, Schuddebeursstraat, Slinge, Tiengemetenhof, Tiengemetensingel.

Cameratoezicht zou moeten bijdragen aan een grotere veiligheid. Redenen voor de gemeente om locaties voor cameratoezicht aan te wijzen, zijn de belangen van openbare veiligheid, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, en de bescherming van de gezondheid. Op zulke locaties wegen deze belangen zwaarder dan het individuele belang van de burgers (zoals bescherming van de persoonlijke levenssfeer). Iedere twee jaar wordt een rapportage opgesteld waaruit moet blijken of het cameratoezicht in genoemde gebieden dient te worden voortgezet.