Grote boom gekapt hoek Slinge/Groene Kruisweg

Vandaag (woensdag) werd een grote boom gekapt op de hoek van de Slinge/Groene Kruisweg.

Op de hoek van de Slinge/Groene Kruisweg is een grote boom gekapt. Het gaat om het groepje Canadese populieren nabij de Kortgeneflat dat nu één exemplaar minder telt. Canadese populieren kunnen tot 30 meter hoog worden.

Grootschalige bomenkap Charlois
Het is niet bekend waarom de boom gekapt is en of deze deel uitmaakt van de geplande grootschalige bomenkap in Charlois. Daarbij zullen 296 bomen in Charlois gekapt worden waarvan circa 40 bomen in en rondom Pendrecht. Voor die kap is wel een aanvraag voor een omgevingsvergunning binnengekomen bij het college van burgemeester en wethouders maar er is nog geen besluit op genomen. Nadat er een besluit genomen is, volgt eerst nog een periode waarin bezwaar gemaakt kan worden.

20170809_112830_resizedNog meer bomenkap in de wijk
Er zijn dit jaar al enkele tientallen bomen in de wijk verdwenen. Zo werden een maand geleden op de Ossenisseweg 13 bomen gekapt (foto hiernaast) in verband met de herinrichting van de straat. Op het Biezelingeplein moesten twee bomen het veld ruimen vanwege de rioleringswerkzaamheden. Rondom de Sliedrechtflat verdwenen dit jaar 19 bomen, eveneens vanwege een herinrichting van de buitenruimte.

Aangevraagde en verleende omgevingsvergunningen bekijken
Aangevraagde en verleende omgevingsvergunningen zijn te bekijken op de online kaart van de gemeente.

Online bomenkaart
Er is ook een online bomenkaart. Daarop zijn alle bomen in de gehele stad te vinden. In totaal telt Rotterdam zo’n 160.000 stadsbomen.