Huurders Commissie bedankt Henk van Oostende opnieuw

Het bestuur zat achter een tafel op het podium in de aula van de Open Hofkerk. De plaats waar ieder jaar de bewoners van de Zuiderparkflat, die soms wel eens gekscherend de Open Hofkerkflat wordt genoemd, de jaarvergadering plaatsvindt. Er waren nieuwe bestuursleden. De secretarisrol wordt nu vervuld door Coby Scheepbouwer. Ook Thea Abma is nieuw in het bestuur. Voorzitter is nog steeds Aad Vlaardingerbroek. En de andere leden zijn Theo van Leen, Leen Smits, Leo van Noorloos (penningmeester) en Barry van den Berg. Barry heeft het maken van de nieuwsbrief overgenomen van Henk van Oostende. Een groot bestuur zou je zeggen. Echter de voorzitter zei dat ze nog op zoek zijn naar een tweede voorzitter en een tweede secretaris. Er bood zich helaas niemand aan.
De agenda vermeldde de vast punten. De mensen die overleden waren het afgelopen werden herdacht, onder hen ere voorzitter Post. Er werd voor hen een korte stilte gevraagd. Er wordt ook altijd bijgehouden wie er verhuisd zijn en wie er zijn komen wonen en de nieuwe bewoners worden van harte uitgenodigd voor de jaarvergadering. Die wordt dan ook druk bezocht. Saai is het nooit. Al lijkt dat met zo’n agenda wel. Voorzitter Aad Vlaardingebroek weet er altijd wat van te maken. Hij stelde voor om de contributie of liever gezegd eigen bijdrage van de bewoners met € 1, – te verhogen. Er kwam maar 1 vraag over en iedereen ging akkoord.
Secretaris Coby Scheepbouwer sprak Henk van Oostende toe en overhandigde hem een boek met foto’s. Natuurlijk wilde de oud secretaris een weerwoord. Hij bond het bestuur op het hart alert te blijven. En vooral de toezeggingen van de Nieuwe Unie in de gaten te houden. Hij ergerde zich er aan dat het ophogen van de galarijen en het verhogingen van de balustrade langs de galerijen nog niet plaats had gevonden. Hierdoor is de entree van de woningen nog steeds niet goed te doen voor ouderen. Van kritiek op het financiële beleid van het bestuur wil Henk ook niet horen. € 6 waar je zoveel voor terugkrijgt vindt hij geen geld. Tussen de regels door was te horen dat hij het bestuur vast blijft volgen. In Sonneburgh heeft hij zich trouwens ook al volop in het vrijwilligerswerk gestort.
In de pauze werden de glazen gevuld en ging de schaal met hapjes rond. De commissie en bewoners zijn weer klaar voor een actief jaar. Er staat een reisje op de agenda. Waarheen is nog niet bekend, maar daar komen ze vast uit. De commissie is geen vereniging, maar menig vereniging zou willen dat ze zo’n jaarvergadering zouden kunnen organiseren.