Kinderfaculteit Pendrecht en Aicha Zerouai genomineerd voor vrijwilligersprijs

De Kinderfaculteit Pendrecht en Aicha Zerouai zijn genomineerd voor de Meer dan Handen Vrijwilligersprijzen.

Met de Meer dan Handen Vrijwilligersprijzen worden lokale en landelijke organisaties én bijzondere vrijwilligers in het zonnetje gezet. De prijzen worden sinds 2011 uitgereikt. Er zijn drie categorieën: landelijke vrijwilligersorganisatie/landelijke projecten, lokale organisaties/projecten en de individuele vrijwilliger die het afgelopen jaar van onschatbare waarde is (geweest) voor zijn of haar organisatie of project. Deze laatste categorie komt in aanmerking voor de VriendenLoterij Passieprijs. De winnaars ontvangen prijzen variërend van 500 tot 5000 euro. In elke categorie wordt een winnaar gekozen door een jury en een door het publiek.

De Meer dan Handen Vrijwilligersprijzen zijn een initiatief van het ministerie van VWS en worden ondersteund door Vereniging NOV, de VNG en de VriendenLoterij. De organisatie is in handen van Movisie.

Thema
Het thema dit jaar is: vrijwilligers maken het verschil. De jury beoordeelt de projecten en initiatieven daarom onder andere op hoe zij met vrijwilligers het verschil maken voor hun omgeving of gemeente of via hun eigen vrijwilligersbeleid voor hun vrijwilligers. De Passieprijs gaat naar de vrijwilliger die van onschatbare waarde is voor het project of de organisatie: er wordt onder meer gekeken naar de inzet, creativiteit, het enthousiasme en de resultaten die de vrijwilliger heeft bereikt.

Pendrecht
De Kinderfaculteit Pendrecht is een van de genomineerden. Daarnaast is Aicha Zerouai genomineerd voor de Passieprijs. Zij geeft als vrijwilliger kinderkooklessen, Nederlandse taalles aan vrouwen, helpt mee met colleges van de Pendrecht Universiteit en is gastvrouw.

Stemmen
U kunt stemmen op het project en de vrijwilliger van uw voorkeur. Zij maken kans op de publieksprijs. Dit kan tot en met 30 januari via de website van Meer dan Handen.

Prijsuitreiking
Op vrijdag 2 februari worden de prijzen uitgereikt in The Colour Kitchen in Utrecht.