Kleurrijk Charlois over discriminatie

Samen met Shirley Ramlal, Mehmet Çelebi en Atala Aribaº nam Arif Öztürk het initiatief tot Kleurrijk Charlois. Zij namen deel aan een aantal cursussen over ‘effectief besturen’ en dienden een plan in om de banden tussen de bewoners van Charlois te verstevigen.
Kleurrijk Charlois wil allerlei activiteiten gaan ontplooien.
Dat zullen activiteiten op het culinaire en het culturele vlak zijn. Maar er zullen ook voorlichtingsactiviteiten op touw gezet gaan worden.

De bijeenkomst in De Passage is daar een voorbeeld van. Aan twee tafels werd na de maaltijd onder leiding van Alina Cuartas van TREF en Shirley Ramlal gesproken over discriminatie. Iedereen werd gevraagd of hij of zij wel eens het gevoel gehad had gediscrimineerd te worden en wat daar dan aan te doen is.

De methode van de dialoog werd gehanteerd. Iedereen kan daarbij rustig uitspreken. Daardoor krijg je een goed beeld van wat iemand bedoelt.

Arif Öztürk vertelde de aanwezigen dat Kleurrijk Charlois veel plannen heeft. Als uitvalsbasis is de stichting op zoek naar een niet-commerciële horecaonderneming. Daarover vinden gesprekken plaats met de Plein Ontwikkelings Maatschappij om zo’n ruimte op Plein 1953 voor dat doel te gaan ontwikkelen.

Meer informatie over Kleurrijk Charlois is te verkrijgen bij Arif Öztürk, Buddenkamp 6, 3085 SE Rotterdam, tel. 06 205 71 020.