Koninklijke onderscheiding voor drie (oud-)Pendrechtenaren

Tijdens de lintjesregen op het stadhuis zijn drie (oud-)Pendrechtenaren onderscheiden. Het gaat om Jaap en Jeanne Lam en Cees Brand. Zij zijn benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Jaap en Jeanne Lam
Jaap en Jeanne Lam zitten in de bewonerscommissie Tiengemetenflat. Deze commissie organiseert allerlei activiteiten voor de bewoners van de 55plusflat. Het paar heeft meer werk op hun naam staan, waaronder vrijwilligerswerk in Sonneburgh.

Cees Brand
Oud-Pendrechtenaar Cees Brand is oud-penningmeester van de vroegere Bewonersorganisatie Pendrecht (BOP). Hij was er al bij toen in de tachtiger jaren de BOP werd opgericht. Jarenlang deed hij allerlei vrijwilligerswerk. In 2007 ontving hij al eens de Erasmusspeld voor zijn inzet.

Lintjesregen
Jaarlijks worden voorafgaand aan Koningsdag lintjes uitgereikt aan mensen die zich bijzonder verdienstelijk maken voor de samenleving. In heel Nederland zijn in totaal 2752 lintjes uitgereikt, waarvan 43 in Rotterdam.

Soorten lintjes
Er bestaan verschillende soorten lintjes. Wie tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau wordt benoemd, zoals het Pendrechtse drietal, heeft zich verdienstelijk gemaakt op vrijwillige basis.

Op de foto staan ze alle drie links en rechts van burgemeester Aboutaleb.