Kort winkelnieuws Plein 1953

Over de winkels in Pendrecht zijn enkele korte nieuwtjes te melden.

Nieuwe winkel: beddenzaak
In de Krabbendijkestraat komt weer een beddenzaak. Het vroegere pand van Hans Textiel werd enige tijd geleden opgesplitst en naar het ene deel verhuisde supermarkt Oujda, die eerst aan de overkant zat. In het andere deel komt nu een beddenzaak. De ramen zijn dichtgeplakt en vooralsnog is niet bekend om welke beddenzaak het precies gaat. Ernaast, op de hoek waar nu de slijterij zit, zat vroeger ook al een beddenzaak: Matrassen Concord zat hier tot medio 2012.

Verruimde openingstijden Dirk en Aldi
Voortaan is Dirk op zondag al vanaf 10.00 uur open in plaats van 12.00 uur. De Aldi heeft meer koopavonden gekregen en is nu op woensdag, donderdag en vrijdag tot 20.00 uur geopend.
De openingstijden van de drie supermarkten op zondag nog even op een rij:
*Dirk: 10.00-20.00 uur
*Albert Heijn: 12.00-18.00 uur
*Aldi: 12.00-17.00 uur

Verkiezing Schoonste Winkelstraat van Rotterdam
Bij de winkels op Plein 1953 en in de Krabbendijkestraat zijn verkiezingsborden opgehangen. De borden laten zien dat de winkels meedoen aan de Verkiezing Schoonste Winkelstraat van Rotterdam 2017 die dit jaar voor het eerst plaatsvindt. In totaal doen 11 Rotterdamse winkelstraten mee. De bekendmaking van de winnende straat is op 10 oktober.