Nieuwe fototentoonstelling bij Stichting Historisch Charlois

Bij Stichting Historisch Charlois is vanaf zaterdag 2 september weer een nieuwe fototentoonstelling te bekijken.

20170821_135514_resizedOp veler verzoek is het onderwerp van de fototentoonstelling nogmaals Heijplaat. Heijplaat ontstond als woonwijk voor arbeiders van de toenmalige Rotterdamsche Droogdok Maatschappij (RDM) die hier in 1904 begon met het onderhoud en de bouw van schepen. De wijk werd opgezet als tuindorp dat begin jaren ’20 klaar was. Er ontstond een gemeenschap met eigen scholen, winkels en drie kerken. De structuren van het tuindorp zijn nog steeds terug te vinden. Door de jaren heen zijn er verschillende veranderingen geweest. Een groot deel van de woningen werd in de afgelopen jaren gesloopt; het zwembad werd in 2004 gesloten en wordt momenteel afgebroken; en het RDM-terrein is inmiddels ontwikkeld tot onderwijscampus.

Datum en locatie
De fototentoonstelling is gratis te bezoeken vanaf zaterdag 2 september tot begin december, op elke zaterdag en zondag tussen 13.00-17.00 uur.
Stichting Historisch Charlois, Oudheidkamer, Wolphaertsbocht 105

Meer informatie staat op de website van Stichting Historisch Charlois.