Nogmaals: de klokken van de Bavo-toren

De markante uurwerken zijn al langer een zorgenkindje. Al meer dan twee jaar (!) staat de klok aan de noordkant stil op 11 minuten voor 6. Het kerkbestuur heeft destijds het beheer van de klokken af moeten staan aan de gemeente dus die zou dan ook de verantwoording moeten dragen dat de uurwerken op tijd lopen. Verschillende instanties, ook de Bewonersorganisatie Pendrecht, hebben de stilstaande klok al gemeld maar er werd niets aan gedaan. Dagburgemeester Mario Bosch ergert zich eveneens aan het niet-functioneren van de noordklok maar ook zijn melding had geen enkele actie tot gevolg.

De overige klokken lopen nog maar als gevolg van de stroomstoring van afgelopen dinsdag lopen ze een uur en drie kwartier achter: precies de tijd dat de storing heeft geduurd. De Pendrechtse dagburgemeester heeft er maar weer eens een digitale melding bij de gemeente aan gewaagd. Komt het ooit nog goed met de klokken van de Bavo-toren?