One Stop Shop opent op 1 april 2007

Jeannette van Walderveen gaf de stand van zaken weer en Bianca Tol, zittend links naast Jeannette, liet met animaties zien hoe de begane grond van de One Stop Shop er uit komt te zien. Beiden werken bij de Nieuwe Unie, die het initiatief nam tot het ene loket voor verschillende hulpverlenende instanties in Pendrecht.

Op 1 april wil men gaan verhuizen. Het Wijkservicepunt Pendrecht, de BOP, hulpafdelingen van Charlois’ Welzijn en een voorziening, die banen in de aanbieding heeft en helpt bij het zoeken naar werk, komen samen in het kantoor aan Plein 1953 nummer 1.

Na de presentaties werden er in een rollenspel situaties nagespeeld, die voor zouden kunnen komen bij het ene loket dat straks gaat ontstaan. Men wil zo min mogelijk aan het toeval overlaten.

Er komt nog een fraaie naam. One Stop Shop is maar en werktitel en de Engelse voorziening met die naam in Coventry diende als voorbeeld. Er zijn verschillende inzendingen van namen binnengekomen. Het deelgemeentebestuur wil dat die naam vooraf gaat met Wijkservicepunt. Dit om eenvormigheid te hebben binnen de deelgemeente Charlois.