Rechtswinkel Maasstad beperkt open in zomer

Rechtswinkel Maasstad is in de zomermaanden beperkt open.

Rechtswinkel Maasstad is in juli alleen op donderdag geopend en in augustus gesloten. Vanaf maandag 4 september is de Rechtswinkel weer iedere maandag en donderdag geopend.

Wat doet de rechtswinkel?
De studenten bieden als vrijwilligers gratis hulp aan op de volgende rechtsgebieden: arbeidsrecht, bestuursrecht en sociaal zekerheidsrecht (bijvoorbeeld geschillen met de overheid), consumentenrecht, huurrecht, personen- en familierecht. Op welke wijze zij u verder helpen, hangt af van het juridische probleem dat u heeft en uw eigen zelfredzaamheid. De studenten kunnen uitleg of advies geven, maar ook namens u het probleem oplossen (bijvoorbeeld een bezwaarschrift schrijven). Bij zeer ingewikkelde zaken kunnen zij u doorverwijzen naar een advocatenkantoor.

Adres en openingstijden
In het gebouw van Stichting Vitaal Pendrecht op Plein 1953 nr. 192.
Inloopspreekuur maandag en donderdag 18.00-20.00 uur.
Een afspraak maken is niet nodig, u kunt gewoon binnenlopen.

Meer informatie staat op de website van Rechtswinkel Maasstad.