Stichting rond brassband geopend in De Schalmei

De naam van de brassband is “Rythm United Brass” geworden. In de Schalmei werd op 14 maart op een feestelijke manier de stichting ten doop gehouden. Er waren optredens van de verschillende bands en er werd gedanst door de dansgroepen. DJ Joshua praatte het programma aan elkaar.
De voorzitter van de stichting In de Maat, Rinus van Ast, opende het programma en gaf Lionel Martijn van de deelgemeente Charlois het woord. Lionel vertelde de leden van de brassband dat ze oordopjes in moesten doen. Hun gehoor mag niet beschadigd worden. Hij haalde de scores van de jeugd in Pendrecht bij de Cito toets aan. Hij vond die score te laag en riep alle deelnemers aan de brassbands en de dansgroepen op zich in te spannen de scores omhoog te brengen.
Samen met een aantal kinderen opende hij de stichting met een aantal trommelslagen en voorzitter Rinus van Ast kijkt achter hem toe, hoe hij het er vanaf brengt.
Aan Anamaria Cruz van On Track Again zal het niet liggen. Zij en Claudette de Agua Rosada, Janela Eduarda en meerdere ouders van de kinderen doen er alles aan om van hun kroost modelkinderen te maken. Dat het modellen zijn bleek later bij het dansen en de shows van de brassbands. Alle kinderen deden mee. De dansgroep Moveshon Kompleto kreeg veel bijval uit zaal.

Op de website www.indemaat.com komt alle informatie te staan. Nu nog maar even via deze site de telefoonnummers: Rythm United Brass is te boeken via telefoonnummer 0104800222 of info@indemaat.com Het adres van In de Maat is Ossenisseweg 77, 3086 KW Rotterdam.
Moveshon Kompleto is via 0642047662 of 0641838982 te boeken. Maar mailen naar moveshonkompleto@hotmail.com kan ook.