Turks Huis kinderen met suikerhuisjes naar Slingedael

Arif Öztürk deelde in het Turks Huis de huisjes uit. Ze waren door andere kinderen vooraf gevuld. Er werd snel een mooi plaatje gemaakt met de hele groep erop en toen in een stoet naar het verzorgingscomplex aan de andere kant van de buurt. Onderweg werd Fatus Durmaz opgepikt. Zij woont sinds kort met haar ouders, broer en zusjes in de Serooskerkestraat. Ze moest wel eerst even tegen haar ouders zeggen dat ze ook meeging naar Slingedael. Zo gaat dat.
Voor Slingedael werd opnieuw een foto gemaakt. Sedat en de beide docenten van de kinderen gingen ook mee naar binnen.
Agnes Booy van de receptie wist wat er komen ging en waarschuwde het daghoofd, Leonie Reijgersberg. Leonie kan goed met ouderen overweg, maar weet ook hoe je kinderen aan moet spreken. Maar goed ook, in maart verwacht ze zelf een kindje. Er werden drie afdelingen bezocht. Mevrouw Bosman wilde alle kinderen wel zoenen. Prachtig vond ze het.
Er werd aan de ouderen uitgelegd wat er aan de hand was en dat er niet alleen maar snoep in de suikerhuisjes zat.
“Warempel, er zit ook fruit in dat pakje!”, riep een van de dames uit. Het afscheid in Slingedael verliep heel hartelijk. Het Turks Huis heeft er weer een aantal vrienden bij.
En Slingedael kreeg weer even de buurt binnen.
Goeie buren denken aan elkaar. Of het nu het eind is van Ramadan of dat Halloween op komst is, maakt niet uit.