TV Charlois filmt bij boekenmarkt en VraagWijzer

TV Charlois deed afgelopen week verslag van de boekenmarkt bij Scouting Charlois en nam een kijkje bij VraagWijzer Charlois.

TV Charlois zendt iedere twee weken het wijkjournaal uit met daarin allerlei nieuwsitems over Charlois. De uitzendingen zijn te bekijken via het YouTube-kanaal van TV Charlois of via televisiezender OPEN Rotterdam.

20160815_210632_resized b

Scouting Charlois
Scouting Charlois aan de Korperweg organiseerde op 8 juli voor het eerst een boekenmarkt. In plaats van een rommelmarkt werd voor een boekenmarkt gekozen, omdat lezen belangrijk is, voor zowel jong als oud. Op zaterdag 26 augustus is er bij de scouting ook een open dag tussen 13.00-16.00 uur. Iedereen kan dan komen kijken en meedoen en zich eventueel meteen aanmelden. Bekijk hier het wijkjournaal van 17 juli met daarin een verslag van de boekenmarkt.

20170217_150424_resized

VraagWijzer Charlois
In een uitzending van het nieuwe TV Zuidwijk, eveneens een programma van Charlois TV, werd aandacht besteed aan VraagWijzer Charlois. Dit vraagpunt van de gemeente zit aan de Zuiderparkweg 300 en er werken dertig medewerkers. Charloisers kunnen hier terecht met alle vragen over bijvoorbeeld zorg, huisvesting en financiën. Dat kan van maandag t/m vrijdag tijdens het inloopspreekuur tussen 9.00-14.00 uur. Bekijk deze uitzending hier.

Zomerstop
TV Charlois houdt een korte zomerstop. Het eerstvolgende wijkjournaal is vanaf 14 augustus weer te zien.