Voor de vierde keer de hoogste kerstboom op Plein 1953

John, Gertwim en Ruud kwamen vrijdagmorgen met een tractor en hoogwerker naar Plein 1953. Het bouwmateriaal voor de werkzaamheden aan de overstort moest nog even aan de kant geschoven worden. Even wachten dus. Er lagen 3 bomen voor op de wagen. 1 voor op Plein 1953, 1 voor in de Papendrechtstraat en 1 voor bij de deelgemeente Charlois in de Boerhaavestraat. De buis in Plein 1953 zat dicht met zand en puin. Maar Gertwim staat nergens voor. Hij groef de rommel eruit en in de stromende regen werd de boom opgezet. “Op de straat versieren en dan omhoog gaat gewoon niet”, aldus het drietal. Dat wordt niks! Die lelijke plek aan de voorkant moeten jullie maar opvullen. Een gat in de stam boren en een stol erin. Klaar is Kees!”
Er volgt dus nog wat werk om alles echt in orde te krijgen voor het feest. Want een feest moet het worden.

“Hij is een ietsepietsje hoger dan op de Coolsingel” constateerde burgemeester Opstelten tijdens het ontsteken van de lampjes van de eerste boom in 2003.
Met die opmerking maakte hij er écht onze boom van.
Volgende week vrijdag vieren we dit feest alweer voor de vierde keer.
Dit keer zijn het minister Winsemius, samen met Ed Goverde van het dagelijks bestuur van de deelgemeente Charlois, dag/nachtburgemeester Mario Bosch resp. Harry Kock die deze ceremonie voor hun rekening nemen.
Het geheel wordt omlijst met zang van de groepen acht van basisschool Over de Slinge.
We rekenen dan ook op uw aanwezigheid.