Week van Ons Water: verken de Blauwe Verbinding

Deze week is het de Week van Ons Water en kan de Blauwe Verbinding uitgebreid verkend worden.

De Week van Ons Water gaat over schoon water en gebruik van water in en om het huis. Overal in Nederland vinden activiteiten plaats en zo ook in Charlois, rondom de Blauwe Verbinding.

Blauwe Verbinding
De Blauwe Verbinding is een 15 kilometer lange waterverbinding tussen Rotterdam, Rhoon en Barendrecht voor wandelaars, fietsers en kanovaarders. De verbinding zorgt voor schoon water in het gebied, functioneert als waterberging en creëert een ecologische verbinding tussen de verschillende groengebieden.

Tijdens de Week van Ons Water is het natuurgebied onder begeleiding van een gids te voet, per kano of op een step te verkennen. De gids vertelt onderweg over interessante wetenswaardigheden langs de Blauwe Verbinding.

Bij de activiteiten wordt rekening gehouden met het broedseizoen. Er wordt gevaren op breed water en de routes worden van tevoren gecheckt.

Datum en locatie
De komende data zijn woensdag 17, zaterdag 20 en zondag 21 mei. De verschillende groepen starten om 13.30 en 15.30 uur.

Alle activiteiten starten bij TOS Zuiderpark aan de Oldegaarde 345, bij de kanovijver.

Deelname is gratis.

Schrijfwedstrijd
Er is ook een schrijfwedstrijd waarbij een regenton van 180 liter te winnen is (met kraan, filter en deksel). Mail een mooi, inspirerend of spannend verhaal over het thema water naar waterloket@rotterdam.nl. Alleen inwoners van Rotterdam kunnen deelnemen. Tijdens de Week van Ons Water wordt de winnaar bekend gemaakt.

Meer informatie over de Week van Ons Water staat op de speciale website.