Geslaagd Halloweenfeest in speeltuin Neeltje Jans

Afgelopen zaterdag 2 november was het weer zover; Halloween in speeltuin Neeltje Jans. Het motto voor dit jaar was: ‘Weer even kind zijn, is toch wel erg leuk!”. We blikken graag even met u terug op deze zeer geslaagde avond!

Het was zaterdag weer een waar feest in de speeltuin en daaromheen! Zoveel opgetogen gezichten van de kinderen, maar ook van de ouders. Griezelmuziek van Peet bij binnenkomst in en vertrek uit de speeltuin zorgde voor een gezonde spanning.

Met de groep werd er een lichtjesoptocht door de wijk gehouden. Dit jaar is gekozen voor een groep tot en met 12 jaar. De hele dag was het druilerig weer, maar net voor de optocht werd het gelukkig toch even droog. Onderweg kregen de kinderen op z’n tijd een snoepje of een appeltje en met muziek van de Dwarsliggers was er een gezellige sfeer. Gelukkig waren er geen kinderen die bang thuiskwamen en niet durfden te slapen.

In totaal hadden 94 kinderen zich ingeschreven en met de ouders erbij werd het een flinke stoet. Wijkagent Theo had toegezegd mee te zullen lopen en bracht tot onze grote verrassing nog drie collega’s mee. Samen met de jongeren van JOZ, de verkeersbrigadiers en een vrijwilliger uit de wijk, die spontaan zijn hulp aan kwam bieden, is alles heel veilig verlopen. Gelukkig waren alle vaders en moeders, net als in voorgaande jaren, ook dit jaar weer een helpende hand.

De algehele leiding van dit evenement lag bij Ilona en Ben. “Volgend jaar mag de route wel wat langer,” was een veel gehoorde opmerking. Het inschrijven bij zowel de speeltuin als bij Vitaal Pendrecht bleek erg succesvol.

Al met al kijken we terug op een zeer geslaagde Halloween!