Speeltuin Neeltje Jans gaat (beperkt) open

Goed nieuws voor de kinderen die al tijden wachten tot de speeltuin weer open gaat! In overleg met de ambtenaar die over de speeltuinen gaat, kunnen we een begin maken met het openen van de speeltuin. Echter, er zitten wel een aantal regels aan vast. We lichten u deze graag toe.

Dinsdag 28, woensdag 29 en donderdag 30 juli zijn de kinderen weer welkom van 15.00 tot 18.00 uur. We lichten u graag de regels toe:

• Er mogen per dag 50 kinderen komen spelen met 1 begeleider per gezin.
  • Voor de volwassenen telt dat er strikt 1,5 meter in acht genomen moet worden en we vragen dan ook aan iedereen om zich hieraan te houden.
  • Bij binnenkomst vragen we uw familienaam en uw telefoonnummer. Deze hebben we nodig voor het geval hier door de GGD om wordt gevraagd. Deze gegevens worden niet aan andere partijen doorgegeven en álleen aan de GGD als dit noodzakelijk is.
  • Het bestuur zorgt voor zeep en papieren handdoekjes en voor de volwassenen wordt handgel aangeschaft.
  • Het clubhuis moet dicht zijn, maar verkoop van een ijsje, limonade of een snoepje kan wel. We doen hiervoor twee ramen open en zetten een tafel buiten (op 1,5 meter afstand). Losse snoepjes worden niet verkocht, maar we verkopen dit wel in kleine zakjes. De verkoper draagt hierbij handschoenen.

Het is een heel gedoe, maar met twee mensen van TOS die ons komen helpen, hopen we er toch een hele fijne vakantie van te maken. Als iedereen zich aan de coronaregels kan/gaat houden, dan gaat dit waarschijnlijk om de gehele schoolvakantie. Dit is afhankelijk van de voorschriften van het RIVM en/of de gemeente Rotterdam. Voor de BSO’s is de speeltuin alleen open op maandag en vrijdag van 10.30 tot 12.00 uur.

Lidmaatschap
In de loop van het jaar is het de bedoeling dat het lidmaatschap van de speeltuin weer ingevoerd wordt. Daarbij hoort ook een jaarlijkse ledenvergadering. Dit is één van de voorwaarden om in 2021 voor een subsidie in aanmerking te komen. De voorbereiding hiervan wordt uitgewerkt en tijdig op de facebook pagina aan u uitgelegd.

Tot slot is het bestuur blij dat twee jonge mensen het aandurven om het bestuur te komen versterken met nieuwe frisse ideeën. Vrijwilligers zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Helpt u alstublieft mee om het voor de kinderen mogelijk te maken om te komen spelen door begrip te hebben voor de situatie waar we allemaal mee te maken hebben. Leef de regels na, zo blijven we allemaal gezond.

~ Het bestuur van de speeltuin Neeltje Jans