Vacature: Junior data analist (8-12 uur p/w)

De Kinderfaculteit Pendrecht zoekt ter versterking van haar team per direct een proactieve junior data analist. Als junior data analist lever je een actieve bijdrage aan het verzamelen en analyseren van data om de resultaten vervolgens te vertalen naar bruikbare verbeteringen van ons extraschoolse programma.

De Kinderfaculteit Pendrecht is er voor alle leerlingen van de basisscholen in de wijk Pendrecht. De Kinderfaculteit organiseert een extraschools programma van leerzame, creatieve en sportieve lessen en trainingen. Leerlingen ontdekken er wat ze interessant vinden, waar ze goed in zijn en waar hun talenten liggen. De Kinderfaculteit helpt hiermee om het plezier in leren te vergroten en de kansen van kinderen te versterken. Het doel van de Kinderfaculteit is om de leerprestaties van de kinderen in Pendrecht te vergroten en hun sociaal emotionele competenties te versterken. Daarnaast werkt de Kinderfaculteit positief in op het wijkklimaat en de onderlinge banden tussen bewoners.

Onze organisatie bestaat uit een klein team van gedreven mensen die zich inzetten voor de bewoners en kinderen in de wijk Pendrecht. Al onze medewerkers zijn initiatiefrijk, gecommitteerd en streven naar een hoge standaard. Het verzamelen van data om de onderwijskwaliteit en de prestaties van de organisatie in kaart te brengen en bij te sturen speelt een belangrijke rol binnen ons programma.

Wat ga je doen als junior data analist?

Je levert een bijdrage aan de onderwijs- en kwaliteitsverbetering van het programma door het verzamelen en analyseren van data. Je vertaalt deze inzichten vervolgens naar bruikbare output voor de praktijk. Je gaat aan de slag met het opzetten van dataverzamelingsprocessen en het operationaliseren van onderwijsdoelen en performance indicatoren. De functie is nieuw en er is ruimte om zelf verdere aanvulling aan de functie te geven Je wordt aangestuurd door de projectleider van de Kinderfaculteit.. De taken van de junior data analist zijn divers, je:

• richt data processen in om in de praktijk op een geïntegreerde wijze data te verzamelen;
  • analyseert data en vertaalt dit vervolgens naar bruikbare output voor de praktijk (betrouwbaar, overzichtelijk en toegankelijk);
  • maakt op innovatieve wijze en op regelmatige basis inzichtelijk (data visualiseren) hoe het staat met de voortgang van het programma;
  • levert KPI data voor managementrapportages ten behoeve van het projectteam en het bestuur.

Wat zoeken we?

• Je bent in het bezit van, of werkt aan het behalen van een relevant WO-master diploma.
  • Je hebt meer dan 1 jaar relevante werkervaring, bijvoorbeeld als onderzoeksassistent, data-analist, junior consultant of junior onderzoeker.
  • Je hebt ervaring met dataverzameling en –analyse en onderzoeksmethoden (zowel kwantitatief als kwalitatief).
  • Je hebt ervaring met diverse relevante softwarepakketten voor data-analyse en –visualisatie, zoals Stata, R, SPSS en Excel.
  • Je werkt, secuur zorgvuldig en accuraat.
  • Je vindt het prettig om zelfstandig te functioneren.
  • Je bent pragmatisch, communicatief vaardig en resultaatgericht.
  • Je kan goed omgaan met vertrouwelijke informatie en bent integer.
  • Je bent analytisch, kritisch en kan snel veel informatie verwerken.
  • Je bent een kei in prioriteiten stellen.
  • Je bent een flexibel ingesteld persoon die het uitdagend vindt om te werken in een omgeving waar nog veel moet worden opgezet en doorontwikkeld.
  • Je neemt initiatief en werkt proactief.
  • Je hebt affiniteit met de wijk Pendrecht, extra-schoolse educatie, bewonersorganisaties en Rotterdam.

Het kunnen overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is onderdeel van de procedure.

Wat bieden we?

Een parttime positie (8 tot 12 uur) binnen een hecht team in Rotterdam en goede arbeidsvoorwaarden, zoals onder meer:

• Een salaris conform de cao Sociaal Werk (schaal 5, startsalaris is € 1.996 bruto per maand op basis van 36 uur. Inschaling is afhankelijk van je ervaring).
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een goede pensioenregeling en dito werknemersverzekeringen.
  • Een jaarcontract, met zicht op een contract voor onbepaalde tijd bij goed functioneren;
  • Een reiskostenvergoeding.
  • Trainingsmogelijkheden om je vaardigheden te vergroten.
  • Een uitdagende functie binnen ons grootste project.

Reacties

Geïnteresseerd? Solliciteren kan tot en met zondag 10 november 2019. Sollicitaties, voorzien van cv en motivatiebrief, kunnen worden gestuurd naar Jaap Vroegop, j.vroegop@stichting-vitaalpendrecht.nl. De sollicitatieprocedure wordt uitgevoerd door Stichting Vitaal Pendrecht en Stichting de Verre Bergen en bestaat uit twee rondes. De eerste sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden op maandag 18 november en donderdag 21 november. Vragen naar aanleiding van deze vacature kunnen worden gesteld aan Jaap Vroegop op 010 4809346.

A  Plein 1953, nr 192, 3086 EM Rotterdam

W  kinderfaculteitpendrecht.nl