27 naamplaatjes geplaatst langs het Levenspad

Woensdagmiddag 11 mei werden er 27 naamplaatjes op de paaltjes voor de wilgen van het Levenspad langs het Havenspoorpad geschroefd. De adoptie-nemers kregen de plaatjes met oorkonde uit handen van portefeuillehouder, Alaattin Erdal, in Restaurant De Vrijenburg.
In maart 2011 ging de actie Charlois BOOMing van start. Een onderdeel van de actie is het Levenspad langs het Havenspoorpad. In het Levenspad staan 275 wilgen, die door Charloisers geadopteerd kunnen worden ter nagedachtenis van een familielid of ter herinnering aan een familielid, een goede vriend of een heugelijke gebeurtenis in 2011. Woensdagmiddag 11 mei werden 27 nieuwe naamplaatjes geplaatst op dat Levenspad.
Portefeuillehouder Alaattin Erdal reikte de plaatjes uit en vervolgens schroefden de adoptie-nemers de plaatjes op de paaltjes voor hun boom. Onder hen de Vitale Wereldvrouwen en de Zonnebloem Bavo-Pendrecht.
Nella de Bruijn adopteerde een boom voor haar onlangs overleden man Jan. Samen met haar dochter bevestigde ze het naamplaatje. De boom staat op een dierbare plek. De familie woonde aan de Charloisse Lagendijk. In die buurt kwamen ook de bordjes van de Vitale Wereldvrouwen en van Zonnebloem Bavo-Pendrecht.
Bien Hofman adopteerde een wilg voor haar ouders en bevestigde het naamplaatje op een boom in de buurt van de Krabbendijkestraat naast die van de familie Vogel. Zij namen een boom voor hun dierbare vader Ewouter.

In de buurt van de Wagenbergstraat zal dagburgemeester, Mario Bosch, later deze week het naamplaatje, dat zijn moeder voor hem uit handen van de portefeuillehouder in ontvangst nam, op het bordje voor de door hem geadopteerde boom plaatsen. Die boom nam hij ter nagedachtenis aan zijn vader die nog niet zo lang geleden overleed.

Alaattin Erdal was zoals gezegd uitermate trots op het initiatief van het nieuwe bestuur van de deelgemeente. Het krijgt immers veel bijval vanuit de bewoners, maar ook het college van Burgemeester en Wethouders uitte lovende woorden. Het bestuur heeft met dit project een gevoelige snaar geraakt.
Hij adopteerde overigens zelf ook een boom ter nagedachtenis aan zijn eigen vader. Zijn familie is al een aantal keren bij de boom wezen kijken. Naast deze boom staat een boom van zijn collega portefeuillehouder, Theo Coskun, die een boom nam ter nagedachtenis aan zijn overleden vrouw.