5 collega’s van Bas exposeren in Slingedael

Samen zitten ze aan en ronde tafel Winda links naast haar Hanny Dentinger en helemaal rechts zit Hillie van Stijn.

Hillie heeft een aantal werkstukken hangen waarvan het beertje direct opvalt. Op de fotocollage hiernaast zit ze met haar rug naar het beertje gekeerd. Hillie vindt exposeren leuk om te doen. Het is niet haar eerste expositie. In de Larenkamp deed ze mee aan Kunst in Charlois, vorig jaar en dit jaar januari. Ze heeft nog niks verkocht. “Wij verkopen niet!”, zegt ze om te onderstrepen dat het om echte amateurkunst gaat.
Hanny Dentinger heeft ook 1 x geëxposeerd in de Larenkamp dit jaar. Rotterdam – net niet heet haar bijdrage aan de expositie en ze heeft een paar lessen over het maken van het werk gedaan. “Wij zijn collega’s, vriendinnen en wij zijn docenten van het Albeda College in de vestiging aan de Haastrechtstraat. Daar geven wij economische vakken aan studente van de MBO 2, 3 en 4”, verklaren ze gedrieën.
Winda van Zanten heeft al het meest geëxposeerd. 3 x in de Larenkamp en ze heeft meegedaan aan de rondreizende expositie binnen het Albeda College voor de promotie van de schildercursus. Winda wil graag nog kwijt, dat ze hele goede docenten hebben in Bas en Floor. Het is niet zo makkelijk om aan eigenwijze collega’s les te geven. Nou helpt het dat Bas en Floor ook erg eigenwijs zijn. Winda heeft ook al een de tweede pagina van het RD gehaald. Dus wie weet worden de schilders van het Albeda College nog beroemd.