Al 270 leden turnclub ‘Vol in Beweging Rotterdam’

In de Stadskrant van de gemeente Rotterdam staat dit keer een artikel over turnvereniging ‘Vol in Beweging Rotterdam’.

gymz‘Vol in Beweging Rotterdam’ (VIB Rotterdam) geeft turnles aan kleuters, tieners en jongeren in Pendrecht, Feijenoord, Beverwaard, de Tarwewijk en op de hoofdlocatie in de Tandwielstraat nabij Zuidplein. In Pendrecht vinden de lessen plaats op maandag en dinsdag in de gymzaal aan de Krabbendijkestraat 238. De club bestaat sinds 1 mei 2015 maar telt nu al 270 leden.

‘Meer zelfvertrouwen’
In het artikel in de Stadskrant vertelt trainer Iris Vrijenhoek het volgende: “Turnen is de basis voor alle sporten. Het is goed voor de motoriek, je werkt aan je houding, traint je evenwicht, doet koprollen en andere turnoefeningen. Alles wat onze leden leren, gebruiken ze later bij andere sporten. Wat mij opvalt is dat kinderen vooral meer zelfvertrouwen krijgen. Bij ons kun je recreatief turnen en wedstrijdturnen, maar bijvoorbeeld ook groepsspringen. Bij dat laatste springen de sporters achter elkaar op een trampoline en landen sierlijk op de mat. Een andere manier is dat iedereen achter elkaar oefeningen doet op een airtrack, een lange mat.”

Meedoen?
Als je eens wilt proberen of turnen iets voor je is, kun je nu twee proeflessen volgen. Stuur een e-mail naar iris@vol-in-beweging.nl

Kijk voor meer informatie op de website van VIB Rotterdam.

Bron foto: Roel Dijkstra, Stadskrant gemeente Rotterdam