Als één man achter Fenerbahce

Woensdagavond speelde Fenerahce in hun stadion in Istanbul tegen Spartak Moscow. Het Turks Huis zat vol met supporters van verschillende clubs uit Turkije. Je hebt mensen, die aan de Zwarte Zee wonen en fervent aanhanger zijn van Trabzonspor.

Er zijn ook leden van het Turks Huis van de andere clubs uit Istanbul, Besiktas en Galatasaray. En misschien ook wel van clubs uit andere steden in het enorme land.

Maar als één van die clubs Europees voetbal speelt dan staan ze als één man achter de Turkse ploeg.

Fenerbahce moest winnen om een ronde verder te komen. Dus veel belangstelling. Zoveel zelfs dat er binnen stoelen te kort waren en een ploegje buiten van achter de ramen het spel volgden. Fenerbahce stond tot kort voor het eind met 0 – 1 achter. Daar moest verandering in komen. Dus werden de mannen van Istanbul stevig toegejuicht. Vooral als Dirk Kuyt aan de bal kwam gingen ze er bij staan.

Het werd 1 – 1 net niet genoeg.