Avonturentuin Stellenbos en scouting op zaterdag 4 juni

Zaterdagmiddag was er opnieuw scouting in de Avonturentuin Stellenbos. Spelen en leven in de natuur en in je eigen kostje voorzien, leer je van Arjan en Mimount.
De kinderen maakten op aanwijzingen van Arjan van conservenblikjes blikbranders en mochten er hun eigen eitje op hebben bakken.
Erg druk was het overigens niet, maar toch leuk en gezellig.

Na het eitje bakken op de blikken branders was er een levend strategospel, waarvan Arjan de spelregels uitlegde en de kinderen kaartjes met afbeeldingen van dieren moesten verzamelen.

Mimount had voor koffie en limonade gezorgd. Zeer welkom in de warmte. En dat bleek de watervoorziening op het avonturenpark trouwens ook. Er waren weinig kinderen met een geheel droog pak aan het eind. Sommige kinderen hadden aan het eind helemaal geen droge draad meer aan het lijf.

Dat werd een beetje lastig voor de afscheidsceremonie. Daarvoor bedacht Arjan een menselijke knoop. Die moet je dus met elkaar leggen. Door heel dicht tegen elkaar aan te gaan staan en voorzichtig de knoop te ontwarren.

Voorzichtig?

Kun je net denken!

Er belanden een paar klanten op op de grond.